FOGRA använder nu helautomatiska färgmätningar med Konica Minolta FD-9

Nieuwegein, 14. April 2016

Konica Minolta introducerade nyligen Auto Scanning spektrofotometer FD-9. Dess noggrannhet, flexibilitet och snabbhet är redan uppskattad av många användare i den grafiska industrin.

Med tillgång till den automatiska ark-mataren (ASF) ger detta Konica Minolta full automatisering av färgmätningar. Ansedda Fogra Graphic Technology Research Institute i München har nu även detta innovativa system för färgmätning. I början av april installerades FD-9 i deras prepressavdelning. Den kommer att användas för forskningsprojekt och certifieringar av provtryck (ISO 12647-7), validering av tryck (ISO 12.647-8) och digitala produktions utskrifter enligt Fogra Process Standard Digital Printing PSD®. "För PSD måste vi kontrollera utskriften och stabiliteten genom att mäta otaliga utskrifter. FD-9 med ASF ger oss möjlighet att förenkla och effektivisera processen avsevärt utan att förlora noggrannhet. ", Säger Dr Andreas Kraushaar, chef för prepressavdelning på Fogra.

FD-9 och ASF finns på marknaden nu och kommer naturligtvis att visas på Drupa i Hall 7A, monter nr F20.

Nedladdning Pressmeddelande

Om Konica Minolta Sensing Europe B.V.:
Konica Minolta Sensing Europe BV är en del av Konica Minolta Inc. Japan och är en ledande leverantör av mätlösningar för applikationer inom områdena Färg & Utseende och Ljusmätningar. Konica Minolta Sensing Europe finns i mer än 30 länder i EMEA-regionen med egna kontor och kvalificerade distributörer.  Det mesta härstammar från vår optiska bildbehandlingsteknik, mätlösningar från Konica Minolta Sensing bidrar till att förbättra kvalitetskontrollen och stöder FoU i en mängd olika branscher.
Våra färghanteringslösningar är nödvändiga för att kontrollera och övervaka kvaliteten på många områden inom industrin, såsom fordonsindustri, beläggningar, plast, byggmaterial, livsmedel, kemikalier och läkemedel.  I det innovativa området Light & Display-teknik är Konica Minoltas Färganalysatorer nu "branschstandard".  Konica Minolta Sensing kommer att fortsätta att förnya sig, genom att utnyttja den senaste sensortekniken och tillhandahålla lösningar som uppfyller de ständigt föränderliga behoven inom olika områden.