2015

Fogra profiteert van volledig geautomatiseerde nauwkeurige kleurmetingen met de Konica Minolta FD-9.

Nieuwegein, 14 april 2016

Konica Minolta heeft onlangs de automatisch scannende spectrofotometer FD-9 geïntroduceerd. De nauwkeurigheid, flexibiliteit en snelheid worden door veel gebruikers in de grafische industrie gewaardeerd.

Met de beschikbaarheid van de optionele Auto-Sheet-Feeder (ASF) maakt Konica Minolta nu volledige automatisering van kleurmetingen mogelijk. Het bekende Graphic Technology Research Institute in München, Fogra, profiteert nu ook van dit innovatieve kleurmeetsysteem. Begin april werd dit in de prepress-afdeling geïnstalleerd en zal worden gebruikt voor onderzoeksprojecten en certificatie van Contract Proofs (ISO 12647-7), Validation Prints (ISO 12647-8) en digitale print productie volgens Fogra ProcessStandard Digital Printing PSD®.
 "Voor PSD moeten we de oplage stabiliteit controleren door het meten van talloze prints. De FD-9 met ASF stelt ons in staat dit proces aanzienlijk te vereenvoudigen en te stroomlijnen zonder verlies van nauwkeurigheid. ", zegt Dr. Andreas Kraushaar, hoofd van de afdeling prepress bij Fogra.

De FD-9 en de ASF zijn per direct beschikbaar en zullen uiteraard worden getoond op drupa in hal 7A, stand nr. F20.

Download Persbericht

Over Konica Minolta Sensing Europe B.V.:
Konica Minolta Sensing Europe BV, onderdeel van Konica Minolta Inc. Japan, is een toonaangevende leverancier van meetoplossingen voor toepassingen op het gebied van Kleur & Vormgeving en lichtmetingen. Konica Minolta Sensing Europa bedient de industrie in meer dan 30 landen in de EMEA-regio met een netwerk van branches en gekwalificeerde distributeurs. Afgeleid van onze state-of-the-art optische en beeld verwerkende technologieën, helpen meet-oplossingen van Konica Minolta Sensing bij het verbeteren van de kwaliteitscontrole en ondersteuning van R&D in een breed scala van industrieën. Onze color management oplossingen zijn van essentieel belang om de kwaliteit in veel gebieden van de productie te controleren en te bewaken zoals voor auto's, coatings, kunststoffen, bouwmaterialen, food, chemie en farmacie. Op het gebied van Light & Display meettechnologie, geniet Konica Minolta Colour analyseapparatuur de naam van een industrie standaard. Konica Minolta Sensing zal blijven innoveren, met behulp van de nieuwste hoognauwkeurige sensing technologie en het leveren van oplossingen die voldoen aan de steeds veranderende behoeften in diverse gebieden.

Termen en productnamen kunnen handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke eigenaren en worden hierbij erkend.